Kapitel 2

Här är Kapitel 2:

Erik pratade med mig en bra stund och sen åkte dem hem i slutet av filmen. Jag var så dum och kunde inte svara på det mesta han frågade. Jag frågade lite hur han och Lucas hade träffats och små grejer om hans familj. Han hade en mamma och en pappa, två systrar och en bror. Hans ena syster var en designer, medans han andra syster var en dj. Hans bror spelade all sorts sport. Han hade en väldigt intressant familj. Hans pappa var en doktor och hans mamma var hemmafru. Jag fick i bakhuvudet att det var rika av deras far och barn. Men jag frågade aldrig.

Mitt inatt sprang Caroline upp ur sängen och sprang ner till badrummet för att spy upp det mesta hon hade druckit ikväll. Det var runt midnatt och hennes föräldrar skulle nog vara hemma om en halvtimme eller något liknande. Det var på fest och det var hennes storebror och hans flickvän, som praktiskt bodde hemma hos dem, också. Hon var färdig i tid och vi gick och la oss som om vi inte hade gjort det än. Det verkade som om det inte märkt något. Hon spydde inte mer, men var sjuk dagen efter så jag åkte hem redan elva. Såklart var hon sjuk! Fattade hon inte det när hon tog sin tredje öl. Lucas hade tagit det andra tre. Konstigt nog tog inte Erik någon.
När jag kom hem gick jag in på mitt rum och jag har redan fått ett sms från Caroline.
Hej. Den killen Erik ville ha ditt telefon nummer, sa Lucas.
Det var riktigt konstigt att en kille som jag bara har träffat en gång.
Jaja, visst. Okej…
Jag skrev ner nummer och hon sa inget mer. En timme senare fick jag ett sms av en person jag inte hade i kontakt. Det måste vara ett skämt om det är Erik, tänkte jag.
Hej Annie. Det var trevligt att prata med dig igår när vi inte var med dem innan. Lucas spydde halva natten och
hade en huvudvärk när han vaknade berättade han imorse, haha.
Jag stod med en gapande mun när jag läst det. Var det verkligen han?
Hej Erik. Haha, men han förtjänade det. Caroline gjorde samma sak, men blev sjuk istället för hon är inte van vid att dricka. Vad jag vet.
Jag började gå till sängs för klockan var mycket och det är skolan imorgon.
Det kanske förtjänar det båda två. God natt.
Det var rätt skönt att få en god natt. Jag har inte fått det på veckor för mina föräldrar håller på att skilja sig. Så jobbigt. Har inte träffat pappa på nästan två veckor nu. 

Jag vaknade halv vaken som alltid. Måndag igen! Så störigt. Varför kan man inte skippa de jobbiga måndagarna? Jag gick till skolan och det värkande som vanligt. Efter som jag går i High School så är det rätt många som kör bil. Det flesta stod i grupper och snackade. Jag gick direkt in på skolan. Vi skulle börja tio över åtta så det var tio minuter att gå till klass. Jag gick igenom hallen tills jag kom till klassens skåp. Jag träffade Demi, min bästa vän i skolan. Resten av klassen var också där och hämtade sina böcker.
”God morgon Demi. Hur var din helg?”, frågade jag artigt.
”Okej, gjorde inte så mycket. Rätt trött.”, sa hon och skrockade. ”Vad gjorde du i helgen då?”
”Jag var hos min kusin Caroline hela helgen. Du fattar nog inte vad som hände. Men hon och hennes pojkvän blev fulla och båda dum huvudena la sjuka dagen efter.”, sa jag och rullade med ögonen. Hon började skratta sist och sen så blev hon helt tyst.
”Men vänta. Blev du också ful?”, frågade hon och det väntade jag mig inte. Hon visste mycket väl att jag inte drack.
”Nej, såklart inte. Jag drack inget. Du vet att jag inte tänker dricka.”, sa jag och rynkade pannan.
”Okej, bra.”, sa hon. ”Vi måste gå nu.”, sa hon och vi gick till matten.
Vi satt oss på våra platser och började lektionen. Efter mindre än fem minuter kom vår klassföreståndare in, Lucy.
”Förlåt för jag stör lektionen. Men vi har en ny elev i vår klass. Välkomna Erik Smith.”, sa hon och jag lyfte huvudet snabbt. Kunde det vara samma Erik. Jo, precis som jag trodde stod Erik där framme vid klassrummet. Jag satt med nästan gapande mun, men kom på mig själv och stängde den snabbt. Vår fröken hälsade honom välkommen och han satt sig bakom mig. Jag reste axlarna upp som skydd och lektionen blev bara längre och längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback