Upp eller ner, vi är ändå fast - Kapitel 1

Kapitel 1

Jag vaknade av att min mamma och min storebror stod och skrek på varandra. Igen. De står och skriker på varandra som om de skulle skiljas, om det var ett gift par. Ethan, min storebror, lämnade vardagsrummet och stampade in på sitt rum. Jag blev ledsen över det. De hade bråkat sen vår pappa hade dött. Jag tänkte på pappa varje gång det skrek. Även mot mig.

Jag gick upp och gick till badrummet. Jag duschade snabbt för jag ville till köpcentret sen. Det var ett ställe jag gillade att komma till när min mamma var på dåligt humör, för då skulle man inte vara hemma. Det var också lördag, menas ingen skola!

Sen när jag var färdig gick jag och tog på mig skorna. Min storebror kom.

"Var ska du?"

"Jag ska till köpcentrumet." Det var nästan som en självklar grej för mig. Sen gick jag ut och sprang till köpcentrumet. Köpcentrumet var sex nivåer och väldigt hög. När jag kom in så visste jag var jag skulle. Till min favorit affär. Den la på femte våningen. Jag gick till hissarna och när jag kom ditt så såg jag en kille i min klass, Seth. Han var så fräsch och ren. Han var så snygg på flera sätt en utifrån. Jag såg honom gå in i hissen jag hade tänkt mig. Jag frågade mig själv, skulle jag vara feg eller inte? Jag bestämde mig att jag inte skulle prata med honom ändå, så jag gick in i hissen. Jag ställde mig på ena hörnan och Seth i den andra. Jag tog ett djupt andetag. Blundade och jag kände mig generad, det var så dumt! Det kom fler folk in i hissen som var lite avslappnade. Det kom in en cirka 40 årig man som såg lite sträng ut och sen kom in ett par som höll händerna, som var linkade ihop. Det var runt 20 års ålder. Vi var fortfarande på botten nivån, sen skulle alla till olika nivåer. Vi kom till tredje nivå och var på väg till fjärde. Så hände något, vi alla andades in av chock.


Kommentarer
Postat av: jjenniffer

Fint , Men det var lite väl lite ?

du får skriva ungefär tre sånna till i ett kapitel !

2009-11-05 @ 18:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback