Upp eller ner, vi är ändå fast - Kapitel 8

Kapitel 8


Seth och jag var nu på väg till skolan tillsammans, han sa till mig innan att han inte skulle gå till skolan för än jag gjorde det. Han höll min hand tills vi kom in till skolgården, då jag släppte hans hand.

Jag såg var han var på väg till och jag stannade. Han vände sig om och stod framför mig, närmare än jag ville att hans skulle göra. Jag tittade på honom, med plågad blick. Det gjorde honom orolig.

"Har du ont, Claire?", frågade han och sa mitt namn i en mening för första gången.

Jag skakade på huvudet.

"Men jag kommer inte gå fram till dina kompisar, det kan du glömma.", sa jag.

"Okej. Ska vi gå till klassen?", frågade han med ett leende. Jag skakade på huvudet till svar. Han rynkade pannan, han vara förvirrad.

"Det är här vi splitras igen.", sa jag och gick förbi honom.

Han var chockad. Men grep tag i min arm och vände mig om.

"Vad menar du?", frågade han.

"Vi lever i två olika världar och du kommer in till min, men jag kan inte komma in i din.", sa jag.

"Okej, då kommer jag in i din.", sa han och ett lite leende kom, men inte det han hade innan.

Jag skulle fortsätta när jag hörde Jeff - Seths bästa kompis - kom mot oss.

"Hej, Seth!", ropade han och jag försökte fly, med att fly från Seth var ju omöjligt och han tog bara tag i min arm igen.

Jeff tittade på Seth med upp höjda ögonbryn, han verkade chockad.

"Var har du varit?", frågade Jeff Seth och blängde på mig. Jag tittade ner.

Seth bara stod där och skakade på huvudet. Sedan log han hotfult. Ingen var bred på det som hände, inte ens jag.

Han lyfte sin högra knyt näve och slog till honom på näsan. Det började blöda och jag började skratta, kunde inte hålla mig. Jeff tittade hotfullt på mig och jag stängde munnen och förstod plötsligt vad jag höll på med.

"Tycker du det är roligt?", frågade han mot mig.

Jag kunde inte fråga, jag var som fast frusen. För att han var hotfull just nu och för att jag inte var bered på det Seth gjorde innan.

"Du behöver inte titta på henne. Hon har inget att göra med detta. Det är bara du och jag som är inblandade.", sa Seth lugnt till Jeff.

Det fanns många personer runt Jeff som hjälpte honom att få näsblodet att sluta. Det fanns många runt skolgården som tittade på.

"Vad snackar du om?", frågade Jeff arg och förvirrad.

"Jag höll på att dö, och du struntade i om jag gjorde det, eller hur?", sa Seth och höll sig fortfarande lugn.

Alla runt Jeff andades in av chock. Jeff såg förvirrat på Seth.

"Jag trodde du hade kommit hem."

"Försökte du ringa hem till mig sen?"

"Nej."

"Det bevisar bara att du inte bryr dig... Så det är därför jag säger så här nu. 'Du är en stor idiot och du kommer till helvetet. Du ljuger dig igenom dina vänner och ditt liv. All runt dig är idioter, och jag var en. Men inte längre. Nu har jag en flickvän och du kommer inte i närheten efter detta. Annars ångrar du dig för resten av livet.'", sa han och lätt som ett hot.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Så jävla bra!! du måste skriva många kapitel till!<333333333333Loveyou!



/veronica(TeamTwilight på bdb)

2009-08-01 @ 20:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback